Salgsbetingelser

Salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra www.traktoren.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Når du handler på traktoren.no kan du velge om du vil handle som gjest eller registrere deg på vår side. Dette kan gjøres under "Logg Inn" og ved å opprette ny konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse, postnummer og telefonnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i Forbrukerkjøpsloven, AngrerettlovenMarkedsføringsloven, Personopplysningsloven, E-handelsloven og Kredittkjøpsloven.

Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp på internett.

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post

PARTER

Selger er: TRAKTØREN AS, Bogstadveien 25, 0355 Oslo (org.nr.: 950 525 398), e-post adresse: butikken@traktoren.no og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss". Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

BESTILLINGS- OG AVTALEPROSESS

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt system. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Unntak kan forekomme.

OPPLYSNINGER GITT I NETTBUTIKKEN

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Hvis produktet er utsolgt vil du få beskjed om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

KJØPE I NETTBUTIKK

Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett. 

  1. Orienter deg om produktene
  2. Velg ønsket produkt
  3. Legg i Handlekurven
  4. Registrer / Logg inn på din brukerkonto eller Handle som gjest
  5. Gå til kassen
  6. Velg Leveringsalternativ
  7. Kontroller din bestilling
  8. Bekreft din bestilling, salgs betingelsene, velg betalingsmåte og Betal

PRISER

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, emballasje m.m.

Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

BETALING

BETALING –  med Kort , VIPPS eller Faktura

Kjøpesummen kan etter eget valg gjøres opp med betalingskortene VISA og mastercard, VIPPS eller Faktura inklusive mulighet for delbetaling.

Kjøpesummen blir reservert ved bestilling, og belastet kunden etter at forsendelsen er foretatt.

Ved betaling med Faktura, fremgår betalings betingelsene på fakturaen.  

Ved delleveranser belastes kun delleveransen.

Hvis reservasjonen ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til kansellere bestillingen.  

LEVERING OG FORSINKELSE

Standard sending er 2 til 5 virkedager etter at varene er sendt fra vårt lager. 

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelse fra oss, har ikke kjøpet ditt blitt gjennomført.

UNDERSØKELSE AV PRODUKTENE

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

DINE RETTIGHETER VED FEIL OG MANGLER (REKLAMASJON)

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.

GARANTI

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

RETUR AV KJØP / ANGRERETT / REKLAMASJON - RETUR FRA HENTESTED

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp når du handler på nett. Sammen med leveringen følger det med en returseddel.

Angreretten forutsetter at du senest innen 30 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Om varen er returnert i uforsvarlig stand har vi rett til å nekte refusjon.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for produktet. Tilbakebetaling skal finne sted innen 7 dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Kunden betaler returfrakt kr. 99,- inkl. mva. 

Tilbakebetalingen gjøres til samme konto som ble benyttet ved bestilling. Dersom faktura er benyttet som betalingsmåte, vil denne annulleres først etter at vi mottatt returen. Gjelder returen kun for deler av en faktura, vil denne bli oppdatert med nytt beløp til innbetaling. Kunden må selv gi beskjed til Afterpay om at varer returneres, for å unngå purregebyr og lignende. 

VED REKLAMASJON av et produkt som er knust/skadet eller er med feil/mangler, gjør du følgende:

  • Send oss bilde av det ødelagte produktet sammen med ditt ordrenummer til vår kundeservice butikken@traktoren.no. Ikke send et ødelagt produkt i retur før du har kontaktet vår kundeservice. Pakk deretter varene godt og fest returlappen du fått av oss på pakken. Om varen er returnert i uforsvarlig stand har vi rett til å nekte reklamasjon.
  • Ved innvilget reklamasjon, har du fri retur og du får en returseddel tilsendt fra oss. 

Vi sender til deg en e-post så snart din retur eller reklamasjon er behandlet hos oss. 

Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasjen.

Du kan laste ned angrerettskjema her.

BYTTE  AV  NETTKJØP KAN GJØRES I  ALLE  VÅRE  FYSISKE  TRAKTØREN  KJØKKENUTSTYR  BUTIKKER

Nettkjøp kan byttes i alle fysiske Traktøren Kjøkkenutstyr butikker og alternativt kan man få en tilgodelapp innen 30 dager etter mottatt produkt, forutsatt at det kan dokumenteres at nettkjøpet er gjort i Traktøren Kjøkkenutstyr sin nettbutikk. Tilgodelappen er gyldig i 12 måneder.  

Ved bytte av nettkjøp i fysisk Traktøren Kjøkkenutstyr butikk, dekkes ikke eventuelle fraktkostnader. 

Ønsker kunden å få pengene tilbake, må kunden benytte seg av angrerettsloven og returnere produktet til nettbutikken.  

Dokumentasjon på når man har mottatt produktet samt ordrebekreftelse på kjøpet er en forutsetning.

Produkt man ønsker å bytte skal være i samme stand som når mottatt, og i originalemballasjen dersom mottatt i original emballasje. 

UAVHENTEDE PAKKER

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 300,- (240,- eks moms) for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.

KLIKK & HENT – BESTILL PÅ NETT, HENT OG BETAL I DEN FYSISKE BUTIKKEN som har KLIKK & HENT

  • Med Klikk & Hent kan du reservere varer på www.traktoren.no og hente de i din valgte butikk som har Klikk & Hent (så lenge butikken har varen på lager).
  • Du mottar en e-post med din bestilling
  • Butikken sender deg en SMS så snart ordren er klar for henting
  • Varen må hentes innen 48 timer (i desember innen 24 timer) etter at du har mottatt SMS´n.
  • Du henter og betaler i butikken. Dersom varen har en lavere pris på det tidspunktet du henter varen, så får du selvsagt den laveste prisen. Vær obs på at du ikke kan kombinere Klikk & Hent ordre med varer sendt fra vårt nettlager.
  • Når du handler med Klikk & Hent har du 30 dagers åpent kjøp forutsatt medbrakt kjøpskvittering. Varen må være uskadet, ubrukt og i sin originale emballasje. Kunden kan kun få tilbakebetalt Klikk & Hent kjøp fra den Fysiske Traktøren Kjøkkenutstyr Butikken hvor kjøpet er gjort Klikk & Hent.  

KJØP AV GAVEKORT

Kjøp av GAVEKORT trykk på "GAVEKORT" øverst på forsiden.

PERSONOPPLYSNINGER

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss på butikken@traktoren.no

TVISTER

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett.